Fordító

2013. július 9., kedd

Jobb az iPhone 5, mint a Galaxy SIII

Vagy a Galaxy SIII jobb, mint az iPhone 5 ? 


Bárhogy is legyen, az biztos, hogy az emberi butaság és elvakultság messze nagyobb, mint a számok, amiket ezeknek a készülékeknek az eladási adatai mutatnak. 

Elkeserítő, hogy egyre több ember áll be a (már elnézést a kifejezésért) birkák csoportjába, majd a tömeggel együttesen elkezdi hajtogatni, majd ráerőltetni másokra az igazát. 

Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy mi értelme ennek az egésznek? Ennyibe az emberekbe van kódolva a gyűlölet, az utálat, hogy mindenáron keresni kell valami okot, amiért lehet köpködni egymásra? Miért nem lehet végre felfogni, hogy minden ember más és más, mindenkinek mások az igényei, mindenkinek más a fontos. Lehet, hogy nekem ez tetszik, másnak meg pont nem. Ettől se én se ő nem kellene, hogy hülyék legyünk. Attól nem lesz buta/hülye senki, mert más a véleménye, mint a miénk. Annyi ilyen felesleges harc folyik a világban a nagy ellentáborok között és mind totál felesleges, mert egymásnak mutogatják, hogy az a jó, ami nekik van, a másik meg egy nagy nulla és aki ezt másképp gondolja az nem normális.  Gondoljunk csak az évtizedek óta húzódó táborokra ( birka csoportokra): AMD vs Intel proci, Nvidia vs ATI/AMD videókártya, Windows vs Linux Operációs rendszer, Fradi vs Újpest Focicsapat és még sorolhatnánk a végtelenségig, de mi értelme? 





Mindenkinek magának kell döntenie ezekben a harcokban a saját értékrendje, gondolatai alapján. Mindenki tartozzon valamelyik csoportba az ilyen ellentétek esetében - vagy akár mindkét / több csoportba is, ez természetes. De ez, hogy utána neki kell esni az ellentábornak és mindenkit idiótának tartani, aki a másik csoportban van, na ez már gond. Nekem a kedvenc színem a kék. Most mindenkiről gondoljam azt, hogy idióta, akinek esetleg nem a kék, hanem a zöld vagy a sárga a kedvenc színe? Vagy próbáljam őket meggyőzni, hogy akkor is a kék a legszebb szín, bármit mond és gondol? Támasszam alá az igazamat mindenféle statisztikákkal, kimutatásokkal, ami engem igazol? Ugyan már! 

A statisztikák, kutatások eredményei elég ritkán mutatják az igazságot. A Legtöbb ilyen kutatást valamelyik fél megbízásából végzik és általában - tök érdekes módon - pont ennek a félnek a javára alakul az eredmény.   Eladási adatok statisztika alapján? Mindenki tud trükközni a tényekkel is. Itt van például a címben felvetett kérdés, vajon melyik a jobb? az S3 vagy az iPhone 4 / 5 ? Körbenézve az interneten közel azonos napon megjelent 2 különböző oldalon 2 cikk, hasonlóan ezt a témát boncolgatva. Érdekes, hogy egymással mennyire ellentétes eredményeket szűr le a 2 oldal:

"Még az iPhone 4S is jobban fogyott mint a Galaxy S III"


Írja ezt egy 2013. február 21-én megjelent cikk, aminek a konklúziója az, hogy az iPhone mennyivel jobb, mint az S3.  A Cikkben mellékelve van egy táblázatos kép is az eladásokkal kapcsolatban. Érdekes, hogy vajon miért van 2 iPhone készülék ( 4 és 5) a táblázatban és miért csak 1 Galaxy, az S3? Miért nem került akkor a FairPlay elve alapján az S2 is a listába? Jaa, hogy esetleg más lenne a statisztika, ha azt is belevesszük?  Illetve miért csak a második félév adatai láthatóak? Miért nem az egész év? Ja, mert az első félévben jelent meg az S3, akkor volt "felkapottabb" a kezdeti roham és akkor fogyott belőle több és ez rontaná a statisztikát? Ki tudja... biztos csak véletlen. - A fenti adatok innen származnak:


De itt egy másik oldal, másik cikke:

"Zuhannak az Apple iPhone 5 eladások! A Samsung tündököl"


Ez a cikk 2013. február 5-én jelent meg. Ebben meg arról van szó, hogy az iPhone 4 és 5 eladási adatai is az eladási ranglistán szépen esnek vissza az 5 esetében a 7. helyre, míg a 4S az októberi 2. helyről visszaesett a 10. helyre. 

Kis részlet a cikkből:

"Az Apple és az iPhone tehát csúfos vereséget szenvedett a 2013 –as év első hónapjában, mert az ősrégi Symbian –tól kikapni 2013 –ban nem nagy dicsőség. Ami pedig innentől következik, az teljesen egyöntetű. A Samsung ugyanis teljes mértékben kibérelte a képzeletbeli dobogó mindhárom fokát. A harmadik helyen végzett a még mindig hatalmas népszerűségnek örvendő Samsung Galaxy S2."

Ennek fényében ismét kérdem én, az apple oldalas cikkben miért is nincs vajon abban a táblázatban az S2 is szerepeltetve? Illetve miért is nem csak az iPhone 5 van összehasonlítva a számára "riválisnak" kiállított S3 készülékkel? Neem, nincs ferdítés az adatokban, még véletlenül sem. 


A fentiekből is világosan látható, hogy egy alapvetően Apple termékekről szóló, mondhatni "Fan-szakoldal" - hasonlóan sok más társához - meglepetésünkre az iPhone-t hozza ki győztesnek, míg egy más, független vagy Androidos vagy bármilyen, csak nem Almás oldal pedig a Samsungot. 

Mi szűrhető le az egészből végső soron? Az, hogy ezek a rivalizálások, egymásra sárdobálások teljesen felesleges dolgok. Mindenkinek igaza van és egyben téved. Melyik a jobb az iOS vagy az Android? Egyik sem és Mindkettő!

Teljesen más célcsoportot céloz meg mindkét rendszer, így felesleges akár összehasonlítani is. Két Linux disztribúciót / verziót vagy 2 Windows verziót összehasonlítani még csak-csak van értelme, vagy azonos készülékek újabb verzióit (pl.: S2 vs S3, iPhone 4 vs iPhone 5), de 2 teljesen eltérő rendszert, két teljesen eltérő célcsoporttal és teljesen más megszokásokkal, totál értelmetlen.

Nekem Galaxy SIII készülékem van. Mielőtt ezt vettem körbenéztem minden nagyobb okostelefonos rendszer terén, megnéztem az Android az iOS és a Windows Phone rendszereket is, a hozzájuk kapcsolódó készülékeket és szolgáltatásokat. Utánaolvastam - nem fikaoldalakon - hogy melyik rendszer mit nyújt, milyen előnye és hátrányai vannak, ezután elmentem a mobilszolgáltató üzletébe és kezembe véve nézegettem meg a készülékeket. Megnéztem az Iphone illetve Nokia Lumia készülékeket is, nekem mindent összevetve az Android rendszer és a Galaxy S3 készülék jött be, így ezt választottam. 

De én soha nem fogom megmondani, hogy ez jobb lenne, mint akár a Lumia készülékek, akár az iPhone, mert minden rendszernek van előnye és hátránya. Én inkább azt mondom, hogy nekem az Android és az S3 az a páros, ami leginkább megfelel az igényeimnek. 

Akinek másra esik a választása, az nem lesz se buta, se naív, se elvakult, csak más az ízlése, igénye, mint nekem. Ennyi és pont. 


2 megjegyzés: